tisdag 20 april 2010

Påsköl, lite sent kanske


Oppigårds Easter Ale blir det nu. Kanske lite sent, men det går alltid ändå.


Färgen på ölen är av en mörk bärnsten. Det är inte mycket skum, men det är ändå ganska tjockt det som är.

Doften är klart maltig med humle som också tränger genom ganska kraftigt. Jag känner en småsöt fruktig doft och vad jag tycker luktar som blöt halm.

Smaken är maltig, med en bra humlebeska som gör sig mer påmind ju mer man dricker av ölen. Jag känner även en någorlunda sur citruskaraktär och nån form av deg. Eftersmaken är en ganska torr besk sådan.
Munkänslan är lätt/medel och med lätt kolsyra.

Oppigårds Easter Ale är en helt okej öl tycker jag, men den räcker inte hela vägen upp för min del. Den blev bra godare då man druckit av den ett tag, men det saknades ändå lite, den kändes lite småfattig på något sätt.

7,3/10 Ölet kan finnas kvar på systembolaget, för billigare pris nu, 20:50kr 50cl flaskan istället för 25:60kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar