onsdag 25 november 2009

Inhandlande av julöl

Tentan klar och inlämnad i tid och mer pengar på kontot idag även. Så jag tänkte fira lite med att åka förbi systembolaget, och eftersom vi börjar närma oss vintertid, så köpte jag på mig årets olika julöl. Det är ju lika bra att kolla igenom dem alla för att se vilken, eller kanske vilka, som hamnar på julbordet sen i slutändan.

Julölen som jag nu har här hemma är:
N'Ice Chouffe 10%
Oppigårds Winter Ale 5,3%
Corsendonk Christmas Ale 8,5%
Jacobsen Golden Naked Christmas Ale 7,5%
St Peter's Winter Ale 6,5%
Sigtuna Snowblind Strong Ale 7,5%
Nøgne Ø Underlig Jul 6,5%
Nils Oscar Julöl 2009 7,7%

Dessa öl har jag här hemma nu och ska testa inom kort. Första ölen blir ikväll, vilken har jag inte valt ännu. Ska bli roligt att testa i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar